Tervetuloa Elisa Yrityksille -blogin pariin!

Blogissamme julkaisemme säännöllisin väliajoin ajankohtaisiin tapahtumiin, tuotteisiin sekä ilmiöihin liittyviä kirjoituksia. Postauksemme kirjoittaa aina kyseisen aihealueen asiantuntija, joten voit olla varma, että tieto on luotettavaa ja ajankohtaista.

Antoisia lukuhetkiä blogissamme!

Kun asiakas kysyy, mitä sä yrität nyt myydä, niin räppisi ei mennyt ihan putkeen

Kirjoittanut Eliisa Puikkonen 18.9.2017 7:37:06
Löydät minut myös:

 

Reilu vuosi sitten aloin työkseni puhumaan markkinoinnin automaatiosta. Käytin (ja käytän edelleen) paljon alan termejä, joita ovat niin inbound markkinointi, konversion parantaminen, CTA eli call-to-action jne. Puhuin (ja puhun edelleen) paljon siitä, miten myynnillä ja markkinoinnilla tulee olla samat tavoitteet, miten myynti voisi saada liidejä, miten inbound markkinointi toimii ja mikä on koko idean ydin.

Tällaisessa puheessa helposti vain mennään siihen, että sanotaan paljon korulauseita ja maalaillaan yläpilveä, jolloin asiasta vihkiytymätön ei ymmärrä palaverissa juuri muuta kuin partikkelit. Eräässäkin palaverissa olin käynyt tarinani läpi, kun ammattitaitoinen liiketoimintajohtaja kysyi minulta, mitä sä oikein yrität nyt myydä. Kysymys, josta myyjä tietää, ettei nyt mennyt räppi ihan putkeen.

Tästä oppineena tarinani on kehittynyt. Viime viikolla palaverin päätteeksi asiakas totesi, että kiitos, kun esitit asian ymmärrettävästi. Täytyy sanoa, että se lämmitti. Kysehän ei ole kuin siitä, että löydetään yhdessä asiakkaan kanssa kipupiste, johon apuja kaivataan ja kun tämä kohta on löydetty, lähdetään yhdessä ideoimaan, miten tätä kipua saadaan helpotettua – konkreettisin keinoin.

Vastasitpa myynnistä, markkinoinnista, nykyasiakkaista, henkilöstöasioista tai yrityksesi kehittämisestä ehkä mietit, että miksi juuri minun pitäisi kiinnostua markkinoinnin automaatiosta. Jos seuraavat kysymykset ovat jo tulleet tai tulevat eteesi, on juuri se hetki, kun sinunkin tulisi kiinnostua aiheesta.

 

Miksi kiinnostuisin markkinoinnin automaatiosta

Avaan seuraavissa blogeissani näihin vastauksia ja ideoita enemmän – aikaisemmasta oppineena: mahdollisimman paljon konkretiaa käyttäen.

Jos näistä kysymyksistä yksikin resonoi anna markkinoinnin automaatiolle mahdollisuus. Mietitään vastauksia yhdessä. Tätä ennen, jos haluat saada jotain perustietoa niin lukaise alla oleva opas ”markkinoinnin automaatio pähkinänkuoressa”.

 Lataa opas

Keskustellaan lisää!

Tilaa kartoitus

 

Aiheet: Markkinoinnin automaatio

Tilaa päivitykset sähköpostiisi

Markkinoinnin automaation kartoitus

Markkinoinnin automaation kartoitus | Elisa Yrityksille

Keskustellaan ja mietitään yhdessä markkinoinnin automaation hyödyntämis-mahdollisuuksia yrityksessänne.

Tilaa kartoitus 

Viimeisimmät postaukset